IOM Global Corner:

2018-08-21

Nuo kitų metų vidurio migracijos procesai bus valdomi virtualioje erdvėje

Visi migracijos procesai bus valdomi virtualioje erdvėje. Rita Mikučionienė, Migracijos departamento Resursų valdymo skyriaus vedėja ir projekto „Elektroninių migracijos paslaugų kūrimas” vadovė sako, kad ši mintis kilo dar prieš penkerius metus lankantis Suomijoje ir stebint kolegų darbą ten. 

Panaudojant Europos Sąjungos fondų investicijas, šiuo metu jau kuriamos elektroninės migracijos paslaugos – jas planuojama pradėti teikti kitų metų viduryje. „Elektroninės paslaugos vieno langelio principu bus teikiamos pagal gyvenimo įvykį „Atvykstu į Lietuvą“ per MIGRIS portalą – Migracijos vartus. Šiuo metu asmuo, tarkime, norintis gauti leidimą laikinai gyventi Lietuvoje, į atsakingas institucijas turi atvykti kelis kartus: pateikti prašymą išduoti leidimą, pateikti prašymą įforminti leidimą, atsiimti pagamintą dokumentą. Žinoma, jei neprireikia papildomų apklausų ar dokumentų. Įgyvendinus projektą užteks vieną kartą atvykti į Migracijos departamentą arba ambasadą parodyti savo dokumentų originalus, pateikti biometrinius duomenis, nes jų reikia išduodant dokumentą. Teigiamo sprendimo atveju – automatiškai bus užsakytas asmens dokumentas“, – pasakoja R. Mikučionienė. Numatoma, kad ateityje atsiras galimybė pagamintą dokumentą pristatyti į namus ar darbo vietą. Per Migracijos vartus bus teikiamos 24 elektroninės paslaugos, kuriomis bus galima naudotis nuotoliniu būdu


Pavyzdžiui, dabar žmonės, norintys gauti leidimą nuolat gyventi Lietuvoje, privalo kreiptis į Nacionalinį egzaminų centrą ir išlaikyti lietuvių kalbos bei Konstitucijos egzaminus. „Įdiegus elektronines paslaugas, per mūsų sistemą bus galima pateikti prašymą dėl egzaminų, rezervuoti jų laiką, o po egzaminų mes iškart gausime jų rezultatus – nereikės atnešti įrodančių dokumentų“, – sistemos privalumus vardija R. Mikučionienė.  

Taip pat bus sukurtas virtualus paslaugų vedlys, kuris padės surasti reikiamą užpildyti formą pagal nukreipiamuosius klausimus, pavyzdžiui, koks yra asmens atvykimo tikslas – sukurti šeimą ar dirbti ir panašiai. Duomenys, kaupiami kitose sistemose ar registruose, formoje bus užpildomi automatiniu būdu, prie kiekvienos formos bus nurodomi kartu su prašymu privalomų pateiktų dokumentų sąrašai. „Žmonės galės stebėti savo prašymų ir dokumentų nagrinėjimo eigą, gauti iš darbuotojų prašymus papildyti, pateikti papildomus dokumentus, jei to prireiks. Internetu bus galima stebėti prašymų nagrinėjimo būklę ir dokumentų gamybos stadiją, pildyti ir teikti prašymus, rezervuoti vizitų laiką“, – vardija R. Mikučionienė ir patikina, kad informacinė sistema kuriama taip, kad ji būtų kuo paprastesnė vartotojui. Todėl numatyta virtualaus pokalbio galimybė – asmenys galės siųsti užklausas ir darbo metu iškart gauti darbuotojų pagalbą, konsultacijas.  

„Bus sukurta daugiau nei 30 sąsajų su kitomis informacinėmis sistemomis bei registrais. Turėsime galimybę atlikti pradinį duomenų patikrinimą greitai ir efektyviai. Iki šiol su kai kuriomis institucijomis bendraujame pildydami popierinius paklausimus, ir tai užima daug laiko. Paklausimų labai daug, privalome atlikti patikrinimus kokioje 10 sistemų, ir mūsų darbuotojas turi į kiekvieną atskirai jungtis, kaskart įvesdamas to paties žmogaus asmens duomenis. Dabar turėsime visus registrus vienoje vietoje ir įvedus asmens duomenis vieną kartą, galėsime atlikti patikrinimą visose sistemose“, – pasakoja projekto vadovė.  

Šaltinis: 15min.lt